Mina 2 passioner

Ja, ta mig fan så är det! Haha, jag kände det så starkt nu; Franskan & min älskade dans. 2 av min stora passioner i livet i alla fall ;) Jag sitter inne på google translate nu och översätter från franska till svenska. Det hela började med att jag skrev Merci beaucoup (tack så mkt) till min kollega Füsun och hon svarade med världens franska mening, och jag blev rätt impad må jag säga men jag förstod att hon använde google translate (för det har Henke gjort några gånger för att impa på mig med sms ;)..) men i alla fall, så nu har vi mailat fram och tillbaka på franska, skitkul! Och jag har ju tagit direkt från mitt huvud, och nu gick jag in på google för att se hur bra franska jag skrivit, och än så länge var det perfekt! Så då blev jag glaad :)




ÄNTLIGEN! Igår kväll hittade jag äntligen ett pass som åtminstone kan jämföras med min älskade Funk-klass jag brukade köra på SATS Fridhemsplan förut! Trodde nästan hoppet var ute.. efter att ha provat flera andra dans-klasser. Men ni ser, det var det inte! Som sagt, man ska aldrig ge upp ;) Iof, stripchair-dansen i fredags var riktigt rolig! Juste, jag har ju inte berättat om det. Emelie och jag körde det iaf, kul att träna tillsammans!, och det var verkligen sensuellt och så hehe, och roligt men det är ju det här med funk/hip-hop/street, lite tyngre/hårdare fast ändå sexigt som jag tycker är så jäkla kul! Och igår hittade jag alltså äntligen en sån klass på Balance också!

Contemporary Ragga heter den och där jäklar var det rejäla höfter, fram med bröstet, shaka rumpan osv, inte liite svettigt asså,, precis som det ska va!! Grymt kul!! Den här klassen ska jag bara gå på varje vecka. Det hänger ju så mycket på instruktören också och det var en skitskön tjej som hade klassen och hon la upp det så smart. Vi lärde oss hela koreografin till massa olika sköna låtar och sen när vi körde "finalen" så var det till Beyonces Single ladies och det var så jäkla läckert, då trillade liksom poletten ner. Det var som små detaljer och grejer vi gjorde under koreografin som verkligen made sense när man sen hörde låten samtidigt!

Ja, jag önskar bara att alla kunde gå på det passet och få uppleva glädjen, energin, känslan, musiken; det är LIVET!!

Och juste, Blondinbella var ju där också.. haha, lite roligt. nog såg hon rätt stel ut till en början vad jag såg men sen såg det ut som hon kunde shaka lite ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0