Inte nådigt

vilken träningsvärk jag kommer ha imorgon..! Körde ett nytt pass på Balance idag, Kettlebells, skiiitkul!!!

Kettlebell är en traditionell rysk gjutjärnsvikt som liknar en kanonkula med ett handtag. Kettlebell har vunnit i popularitet som träningsredskap främst tack vare styrketränings- och flexibilitetstränaren Pavel Tsatsouline och även genom världsmästaren och världsrekordinnehavaren Valery Fedorenko.
Kettlebellträning har som målsättning att träna styrka, uthållighet/kondition, balanssinne, koordination, snabbhet och reflexer. Träningen utmanar både det muskulära och det kardiovaskulära systemet med dynamiska helkroppsövningar. Kettlebellträning var vanligt som kompletterande träning bland Sovjets idrottsmän.


Det var inte likt nånting som jag provat på tidigare, så jäkla kul och annorlunda men fram för allt så grymt bra träning..! Och man tränar verkligen hela kroppen, det är så kul hur man använder kettlen, till exempel svingar man den runt kroppen, och mellan benen som en åtta. Ska bli spännande att se var jag har mest träningsvärk imorgon och i övermorrn, tror benen, och armarna och axlarna, hmm ryggen och magen också. Haha, överallt alltså! ;)

Nu ska jag mysa lite med älsklingen, som för övrigt hade lagat grymt god mat när jag kom hem och släckt ner och tänt ljus överallt... Inte helt fel att komma hem till :)

Kram och ha en bra vecka! haha, man vet aldrig när jag skriver nästa gång.. Stay tuned. .  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0